Ontdek nieuwe vakken vanaf het nieuwe schooljaar

nieuwe online vakken nieuw schooljaar

Wij zijn een internationale onderwijsinstelling die Nederlandse les aanbiedt aan leerlingen over de hele wereld, en maken ons op voor een opwindend nieuw schooljaar. Met trots kondigen wij de introductie aan van twee nieuwe vakken: rekenen online+ en begrijpend lezen online+ voor leerlingen vanaf groep 3 in het basisonderwijs. De online+ varianten verrijken hiermee de leerervaring waarbij leerlingen gebruikmaken van interactieve lesmethoden en wekelijkse instructielessen via videobellen met de docent. Maar dat is niet alles – er zijn ook nieuwe online edities van de vakken geschiedenis, aardrijkskunde en natuur en techniek ontwikkeld. Deze vernieuwde vakken stimuleren het leervermogen van leerlingen en zijn voorzien van boeiende lesthema’s. Wil je nu gebruikmaken van de nieuwste vakken? Schrijf je kind vroegtijdig in zodat jullie direct na de zomervakantie kunnen starten met het Nederlands onderwijs. Lees verder om meer te weten te komen over deze spannende ontwikkelingen.

Toekomstgericht onderwijs

In een tijdperk waarin technologie een integraal onderdeel is geworden van ons dagelijks leven, begrijpt de Wereldschool het belang van innovatie binnen het onderwijs. Met de introductie van rekenen online+ en begrijpend lezen online+ zetten wij een grote stap vooruit in het creëren van een boeiende leeromgeving voor leerlingen in zowel het basis- als voorgezet onderwijs. De online+-vakken zijn interactiever door de wekelijkse online instructielessen met de docent. Hierdoor kunnen leerlingen een intensievere begeleiding krijgen. Of het nu gaat om het verbeteren van rekenvaardigheden of het verbeteren van het begrip van geschreven teksten, deze vakken zijn zorgvuldig samengesteld om leerlingen te betrekken en hun leerproces te versterken.

Wist je dat de Wereldschool ook extra groepslessen aanbiedt vanaf groep 5? Vraag voor meer informatie een adviesgesprek aan!

online zaakvakken in het basisonderwijs Wereldschool

Nog meer vernieuwing zaakvakken in het basisonderwijs

Naast rekenen online+ en begrijpend lezen online+, zijn ook nieuwe online edities van de vakken geschiedenis, aardrijkskunde en natuur en techniek beschikbaar in groep 5 t/m 8. Deze vernieuwde lesprogramma’s zijn volledig online en nemen de leerlingen mee op boeiende ontdekkingstochten door de wereld om hen heen. Met duidelijke en interactieve instructiefilmpjes worden complexe concepten tot leven gebracht en krijgen leerlingen de kans om op hun eigen tempo te leren. Elk vak heeft twee projecten. In een project komen alle vakken samen en is een leerling onderzoekend en ontdekkend bezig. Bovendien sluiten de lesthema’s goed aan bij de belevingswereld van de leerling en de thema’s inspireren om meer te weten te komen over de Nederlandse geschiedenis, aardrijkskunde en de wonderen van de natuur en techniek.

Ben je benieuwd hoe de online leeromgeving eruit ziet? Tijdens een video-belafspraak met de onderwijsadviseur is het mogelijk om een kijkje te nemen in het vernieuwde lesprogramma.

Goed op niveau blijven, ook met andere vakken!

Als ouder wil je het beste voor je kinderen, vooral als het gaat om hun onderwijs in het buitenland. Met de uitbreiding  van de lesprogramma’s is het mogelijk om op afstand méér vakken, naast het Nederlands, te volgen wat afgestemd is op de leerbehoefte en leertempo van je kind. Verblijf je tijdelijk of permanent in het buitenland hoef je je geen zorgen te maken over het bijhouden van het leerniveau. Ontdek de voordelen van het afstandsonderwijs via de Wereldschool.

Vliegende start vanaf het nieuwe schooljaar?

Is het onderwijs in het land van verblijf kwalitatief niet goed of heb je de behoefte om de Nederlandse taal of een ander schoolvak in het Nederlands goed op peil te houden? Start dan met het afstandsonderwijs via de Wereldschool. Schrijf je kind snel in en laat ze profiteren van de nieuwe vakken die vanaf 1 september beschikbaar zijn. Of het nu gaat om rekenen online+, begrijpend lezen online+ of de online edities van de vakken geschiedenis, aardrijkskunde en natuur en techniek, je kind krijgt overal ter wereld hoogwaardig Nederlands onderwijs aangeboden. Bekijk onze lesprogramma’s en vraag een gratis adviesgesprek aan. Het is ook mogelijk om een online videobel-afspraak in te plannen op een door jouw gekozen moment.