BO Compleet: Het volledige lespakket voor afstandsonderwijs vanaf groep 5

volledig basisonderwijs

De Wereldschool introduceert een nieuw en uitgebreid lesprogramma voor basisschoolleerlingen dat vanaf 1 september van start gaat.  Het nieuwe lespakket heet: BO Compleet, individueel maar toch samen. Dit uitgebreide pakket biedt zowel privé- als groepslessen. Het is geschikt voor leerlingen die het afstandsonderwijs volgen met alle schoolvakken. Met dit programma leert ieder kind in een interactieve en stimulerende leeromgeving. In dit artikel ontdek je alles wat je moet weten over het nieuwe BO Compleet lesprogramma en hoe het de educatieve ervaring van kinderen in het buitenland kan verrijken.

Individueel maar toch samen

Voor leerlingen die alle vakken bij de Wereldschool volgen, is de interactie met andere Nederlandse kinderen die zich in een vergelijkbare situatie bevinden van onschatbare waarde. Het BO Compleet pakket stelt hen in staat om niet alleen hun schoolwerk te doen, maar ook contact te leggen met andere leerlingen die ook afstandsonderwijs volgen en het ervaren om in een vreemd land te wonen. Dit biedt een unieke gelegenheid om ervaringen te delen, vriendschappen op te bouwen en elkaar te ondersteunen tijdens hun leerproces. BO Compleet is standaard met het van Nederlands Online. Het is ook mogelijk om te upgraden naar Nederlands Online+.

alle vakken basisonderwijs bo compleet Wereldschool

De vakken in BO Compleet

BO Compleet vanaf groep 5 bevat alle schoolvakken die leerlingen in het regulier onderwijs aangeboden krijgen (m.u.v. gym of muziek). Bij de Wereldschool bestaat dit nieuwe lesprogramma uit de volgende online vakken:

• Nederlands Online of Online+
  • Begrijpend lezen online
  • Rekenen online
  • Geschiedenis online
  • Aardrijkskunde online
  • Natuur en techniek online
  • Engels
  • Toetsenbordvaardigheid

De vakken Engels en toetsenbordvaardigheid zijn vanaf groep 6 of 7 te volgen. Het vak schrijven in groep 5 is helaas niet online beschikbaar, hiervoor moet de leerling in schriften werken en schrijven met de hand. Naast de 1-op-1 begeleiding zijn er online groepslessen, waar leerlingen aansprekende lesthema’s volgen en de interactie aangaan met leeftijdsgenoten.

Extra online lessen

Hoewel veel vakken door leerlingen zelfstandig kunnen worden doorlopen, kan het soms voorkomen dat er behoefte is aan extra lesinstructie. Het BO Compleet pakket biedt flexibiliteit en maatwerk door 10 extra lesmomenten aan te bieden. De leerling mag de extra lesmomenten naar eigen keuze in zetten. Dit stelt leerlingen in staat om extra instructie te ontvangen bij vakken waar ze wat meer begeleiding nodig hebben.

Wil je meer weten over het BO Compleet lesprogramma en de voordelen hiervan? Bezoek onze website voor gedetailleerde informatie over het curriculum, de vakken en de opties die worden aangeboden. Ontdek hoe de Wereldschool zich inzet om hoogwaardig afstandsonderwijs toegankelijk te maken voor Nederlandse leerlingen over de hele wereld.

Start vanaf het nieuwe schooljaar of eerder?

Schrijf je je kind nu in voor het BO Compleet pakket, kan er direct gestart worden met het volgen van de vakken. De extra groepslessen starten vanaf september. Meer informatie over de groepslessen? Onze onderwijsadviseurs staan je graag te woord.

Onderwijsadvies voor jullie situatie

Ben je geïnteresseerd in het BO Compleet lespakket en wil je graag persoonlijk advies ontvangen? Aarzel niet om een adviesgesprek aan te vragen met een van onze onderwijsadviseurs. Zij staan klaar om al je vragen te beantwoorden en je te begeleiden bij het maken van de juiste keuze voor de passend bij de leerbehoeften van jouw kind. Plan vandaag nog een adviesgesprek in en geef je kind het onderwijs dat zij gewend zijn, waar ze ook ter wereld.