Kids: een moestuintje aanleggen

Een tuintje voor kinderen? Hartstikke leuk en leerzaam!  Een kleine moestuin aanleggen is ook nog eens heel simpel en makkelijk!

Bij deze een paar tips om te beginnen:

• Begin niet meteen met grote tuin, maar maak of koop een houten bak. Zorg ervoor dat de kinderen van buitenaf overal bij kunnen. 90 x 90 x 20 cm is een mooie maat.
  • Zet de bak op een zonnige plek waar de kinderen hem goed kunnen zien en waar geen regenwater blijft staan.
  • Vul de bak met goede (tuin) aarde.
  • Zaai in vakjes van 30 x 30 cm.
  • Zet er makkelijke, snelgroeiende groentes in zoals radijsjes, sla, uien en bietjes. Kies in het buitenland voor groentes die lokaal goed groeien. Kies voor groenten die  de kinderen lekker vinden en rauw gegeten kunnen  worden.
  • Zet er naamkaartjes bij.
  • Zaai niet alleen zaadjes, maar plant –indien beschikbaar- ook wat plantjes en stekjes. Zo kunnen de kinderen al heel snel iets oogsten en blijft het leuk.
  • Is een moestuintje nog een brug te ver? Begin dan met tuinkers op de vensterban

Kijk voor meer tips op: http://www.makkelijkemoestuin.nl/blog/tuintje
Of bekijk een aflevering van ‘de makkelijke moestuin’ van villa Achterwerk. Klik hier voor het filmpje.