De Wereldschool op Pinterest

DIt komt aan bod:

Het gebruik van Pinterest als nieuw platform door de Wereldschool

Sinds kort gebruikt de Wereldschool Pinterest als nieuw social media platform! In de dynamische wereld van afstandsonderwijs is de Wereldschool continu opzoek naar nieuwe manieren om bereikbaar te zijn, het leren boeiend maar ook toegankelijk en effectief te houden. Dit is een mooie stap voorwaarts. In deze blogpost duiken we dieper in hoe Wereldschool Pinterest inzet en welke voordelen dit biedt.

Wat maakt Pinterest uniek?

Pinterest is niet zomaar een social media platform; het is een visuele ontdekkingsbron. Gebruikers kunnen afbeeldingen, video’s en GIFs ‘pinnen’ en organiseren op verschillende borden, variërend van doe-het-zelf projecten tot educatieve inhoud.  Pinterest kan een handig platform zijn om informatie te zoeken voor Wereldschool om verschillende redenen:

• Visuele inspiratie: Pinterest is ideaal voor het vinden van inspirerende ideeën over lesgeven, projecten, experimenten en activiteiten die kinderen, zelfstandig of met docenten/ouders kunnen uitvoeren. Visuele content kan bijzonder effectief zijn bij het afstandsonderwijs, omdat er zo een duidelijker beeld bij de informatie komt;
  • Georganiseerde bronnen: je kan borden aanmaken om vondsten te organiseren. Zo kunnen ouders die gaan emigreren bijvoorbeeld de benodigde informatie bij elkaar opslaan, zodat ze deze gemakkelijk terug kunnen vinden;
  • Toegang tot veel onderwijsmaterialen: Van infographics en lesplannen tot educatieve spellen en doe-het-zelf projecten, Pinterest biedt een schat aan materialen die ouders, docenten en leerlingen kunnen gebruiken;
  • Inspiratie voor culturele educatie: Wereldschool gaat niet alleen over academische kennis, maar ook over het blootstellen van kinderen aan verschillende culturen en wereldperspectieven. Pinterest kan een geweldige bron zijn voor het tonen van culturele projecten, recepten, feestdagvieringen, en taallessen die de wereldwijde kennis kunnen verrijken;
  • Persoonlijke ontwikkeling en hobby’s: op Pinterest kun je ook ideeën vinden voor activiteiten die de persoonlijke ontwikkeling van je kind bevorderen, zoals kunst, muziek, sport, en andere hobby’s.

Bouwen aan een online gemeenschap

Wereldschool gebruikt Pinterest om een sterke online gemeenschap te creëren, voor ouders, leerlingen, docenten en medewerkers. Door het delen van succesverhalen van leerlingen, projecten en schoolactiviteiten, worden leerlingen en ouders aangemoedigd om interactie met elkaar aan te gaan. Dit versterkt het gevoel van betrokkenheid en trots binnen de Wereldschoolgemeenschap. Ook is het vernieuwend om door middel van een afbeelding informatie op te doen!

Ben je nou benieuwd geworden wat er te zien valt op ons Pinterest account? Neem een kijkje via deze link! Heb je nog verdere vragen? Neem dan contact met ons op via onze contactpagina.