Wereldschool lanceert nieuwe podcastserie: ”Jouw verhaal met de Wereldschool”

Dit komt aan bod:

Een duik in het podcastavontuur

Onze podcast ‘Jouw verhaal met de Wereldschool’ biedt luisteraars en kijkers de mogelijkheid om op elk moment en vanaf elke locatie inspirerende verhalen te ontdekken over thema’s als het behouden van de moedertaal, meertaligheid, culturele identiteit en afstandsonderwijs. Dit initiatief sluit perfect aan bij het educatieve aanbod van de Wereldschool, waardoor een brede reeks onderwerpen wordt omvat die relevant zijn voor alle geïnteresseerden.

Wat kun je verwachten?

In de podcast serie zullen er verschillende onderwerpen besproken worden samen met de host Leandra Lok. Leandra is de algemeen manager van de Wereldschool. Haar nieuwsgierige en empathische houding vormen het fundament van de podcasts. Elke podcastaflevering is er een gast die in gesprek gaat met Leandra en zijn of haar verhaal vertelt. Momenteel staan er al vier podcasts online.

In de laatste aflevering gaat Leandra in gesprek met Lenard, een oud-leerling van de Wereldschool. Hij vertelt over zijn ervaring met Wereldschool, toen hij in Cambodja met zijn ouders woonde. Ook legt hij uit wat hij aan Wereldschool heeft gehad, en hoe hem dit heeft gemaakt tot wie hij nu is. Ben je nou benieuwd naar zijn ervaring? Beluister de podcast met Lenard via ons YouTube-kanaal.

Kijk of luister je mee?

Heb je nou geen idee waar je kan beginnen? Wij raden aan te beginnen bij de eerste aflevering. Hier gaat Leandra in gesprek met Andries Greiner: de voormalig directeur van IVIO. Hij vertelt over zijn verhaal en over het 75-jarig bestaan van de Wereldschool.

Laat ons weten welke verhalen je het meeste raken, of in welke jij jezelf en/of je familie terugziet. En misschien denk jij wel: ik heb een boeiend verhaal over Wereldschool, die ik graag zou willen delen met de luisteraars, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij zijn benieuwd naar jullie mening over de podcasts!