Hoe combineer je een emigratie met het onderwijs?

emigreren met je kinderen

Wist je dat er in 2019 ongeveer 440 mensen per dag emigreerden? In heel 2019 emigreerden namelijk 161.029 mensen naar het buitenland. Grote kans dat jij ook nadenkt over een emigratie. Wellicht heb je vragen over hoe je dit nou moet regelen met je kinderen. Een emigratie brengt veel veranderingen met zich mee. Voor jou als ouders, maar ook voor jouw kinderen. Een nieuw land en nieuw onderwijs. Hoe pak je dit aan en hoe regel je dit eigenlijk? Wij leggen het uit.

Passend aanbod: naschools of volledig dagonderwijs op afstand

De Wereldschool biedt voor iedere situatie een passend onderwijsaanbod. Bij de Wereldschool kun je losse vakken afnemen, zoals Nederlands of begrijpend lezen, of een volledig lespakket afnemen. Ook biedt de Wereldschool het volledig onderwijs in het voortgezet onderwijs. Dit lespakket bevat bijvoorbeeld standaard groeps- en privélessen.

Ben je benieuwd welk aanbod het best bij jullie situatie past. Maak een afspraak met een van onze onderwijsadviseurs en bespreek samen de mogelijkheden. Dit gesprek is vrijblijvend en geeft de mogelijkheid om alle vragen te stellen over de lessen tijdens jullie verblijf over de grens.

Sociaal-emotionele voorbereiding voor je kind

Hoe kan je nou je kinderen goed voorbereiden op deze emigratie? Het Me and My Big Move is een interactief doeboek dat er voor zorgt dat je kinderen op een positieve manier dit verhuisproces doorlopen en veekracht opbouwen voor deze grote stap. Het bevat werkbladen, leuke opdrachten, tips en nog veel meer! Bestel het nu!

Handige pagina's over emigratie

Wil je liever zelf nog even verder lezen over emigratie(tips) en het Nederlands onderwijs? Onderstaande links bevatten nuttige informatie over emigratie en het onderwijsaanbod van de Wereldschool.

Benieuwd naar ervaringen van andere ouders? Stel deze vraag in onze online community.