Nieuwe samenwerking met school op Aruba

Nieuwe school op Aruba in samenwerking met de Wereldschool

Fijn nieuws! Zo aan de start van het nieuwe schooljaar. We mogen een nieuwe school verwelkomen die samen met de Wereldschool kwalitatief goed Nederlands onderwijs aan wil bieden: Easy Learn Scholing op Aruba!

Enthousiaste juf Ingrid leidt de school en negen kinderen zijn al gestart met het onderwijs via de Wereldschool. De school richt zich op kinderen vanaf de bovenbouw basisonderwijs en het voortgezet onderwijs.

Geen passende vorm van onderwijs

Het idee van Easy Learn Scholing is ontstaan doordat één van mijn leerlingen op Aruba net een lager advies kreeg op de eind doorstroomtoets. Hierdoor werd zij niet aangenomen op diverse voortgezet onderwijs scholen op Aruba. Maar deze leerling heeft een droom. Ze wil verder studeren in de Nederlandse taal om na een paar jaar met een goed diploma verder te gaan studeren in Europa. Met Easy Learn Scholing krijgt zij deze mogelijkheid.

Juf Ingrid school op Aruba

Even voorstellen

Ik ben juf Ingrid en ik woon momenteel elf jaar op Aruba. Ik ben begonnen als juf Ingrid met het geven van huiswerkbegeleiding en bijles aan kinderen van het basisonderwijs. Al snel wisten ook de voortgezet onderwijs jongeren me te vinden en zo heb ik ervaring opgedaan in de methodes en werkwijze van de scholen op Aruba.

Sinds een paar jaar ben ik dagelijks tutor Nederlandse taal bij een particuliere Montessori basisschool waar ieder kind werkt op zijn of haar eigen niveau. Vooral in de Engelse taal. Ik heb Nederlandse taal en spelling en rekenmethodes geïmplementeerd. Daarnaast heb ik een weg gezocht dat elk kind op een makkelijke en ontspannen manier moet kunnen ontwikkelen op academisch gebied. Sindsdien ben ik mijn eigen school gestart en vandaar de naam Easy Learn Scholing.

Nederlands onderwijs met Arubaanse sferen

Momenteel ben ik thuis gestart met “homeschooling” voor én met jongeren die werken met de materialen van de Wereldschool. De school is vlakbij de zee en in onze pauze hebben we de luxe om daar naartoe te wandelen. Daar gaan we picknicken met fruit smoothies en gezonde zeelucht.

Kwalitatief onderwijs in het Caribisch gebied

Onderwijsadviseur Bianca: “Al zeven jaar als onderwijsadviseur krijg ik vragen binnen rondom scholing in het Caribisch gebied. Vaak van gezinnen die tijdelijk op één van de eilanden willen verblijven maar tegen zaken aanlopen, zoals het toelatingsbeleid op de scholen of de aansluiting bij het Nederlandse onderwijs. Met de oprichting van Easy Learn Scholing denk ik dat er nieuwe mogelijkheden zijn ontstaan om een periode met het gezin op Aruba te verblijven. Een combinatie van de ervaring van Ingrid en 75 jaar ervaring met kwalitatief Nederlands onderwijs van de Wereldschool”.

Interesse in het Nederlands onderwijs op Aruba?

Lijkt dit voor jullie gezin een passende oplossing? Vul dan een aanvraagformulier in en wij nemen contact met je op.

Samenwerken?

Heb je interesse in een samenwerking? Neem dan contact op ons op!