Nederlands onderwijs in het buitenland

Waar dan ook ter wereld kwalitatief goed Nederlands onderwijs met de Wereldschool

Wereldkaart silhouette
BO Compleet lespakket meisje met laptop

Wereldwijd Nederlands onderwijs volgen

Woon je al in het buitenland of ga je binnenkort in het buitenland wonen? Wil je je kind(eren) de Nederlandse taal aan blijven bieden op een gewenst niveau? De Wereldschool biedt Nederlands onderwijs in het buitenland aan. Zowel in het basis- en voortgezet onderwijs, om het taal- en/ of schoolniveau, van Nederlandse kinderen wonend in het buitenland, op peil te houden.

Er is een ruim aanbod lesprogramma’s; van alleen het vak Nederlands tot aan overige schoolvakken, zoals rekenen, geschiedenis of scheikunde. Ons afstandsonderwijs is wereldwijd te volgen, van Europa, het Midden-Oosten, Azië tot aan Amerika. Lees meer over de lesprogramma’s van de Wereldschool.

Flexibel en online
onderwijs volgen
Altijd en overal kwalitatief goed
Nederlands onderwijs
Persoonlijke
begeleiding

Nederlands onderwijs in het buitenland, kies een Nederlandse lesprogramma

Gaan jullie binnen drie jaar terugkeren? Gaan jullie een jaar op wereldreis? Of wil je dat je kind een goede instroom heeft op een vervolgopleiding naar keuze in Nederland? Ongeacht de reden van verblijf in het buitenland; het is altijd goed om de opties open te houden. En mee te nemen in de keuze van Nederlands onderwijs in het buitenland.

Wij bieden diverse lesprogramma’s aan voor een goede aansluiting. Dit is ons aanbod van Nederlandse lessen:

Beweeg om meer te zien
Nederland Online Nederlands Online+ Nederlands fysiek Nederlands als tweede taal (NT2)
Leeftijd 4 – 18 jaar 4 – 18 jaar 4 – 18 jaar 6-12 jaar
Interactief? Ja Ja Nee Ja
Wekelijkse les via videobellen Nee Ja Nee Afhankelijk van niveau

Ontdek meer over de varianten van het vak Nederlands. En ga voor jullie samenstelling Nederlands onderwijs in het buitenland.

Overige vakken

Wil je naast het Nederlands andere vakken volgen? Dat is ook mogelijk. Wij bieden bijna alle vakken in het basis- en voortgezet onderwijs. Heeft je kind behoefte aan het complete lesprogramma Nederlands onderwijs in het buitenland? Gekoppeld aan een schooljaar? Dan is het BO Compleet of VO Compleet programma inclusief groepslessen een passende oplossing.

Hulp nodig bij het maken van de juiste keuze? Bespreek met de onderwijsadviseur de mogelijkheden.

De voordelen van ons afstandsonderwijs in het buitenland

Ben je tijdelijk of permanent in het buitenland en wil je toch de link met Nederland houden? En niet alleen de Nederlandse taal, maar ook vakken als rekenen, aardrijkskunde? De Wereldschool biedt op afstand erkend Nederlands onderwijs aan. Nederlandse les voor kinderen in het buitenland, voor verschillende leeftijden en er is keuze uit diverse vakken.

Wij maken de stap voor een eventuele terugkeer naar Nederland makkelijker, want:

VO Compleet Volledig voortgezet onderwijs in het buitenland
Ga jij voor Nederlands onderwijs in het buitenland?

Schrijf je kind in én profiteer van 10% korting bij inschrijving van meerdere leerlingen.

Zet de stap naar kwalitatief goed Nederlands onderwijs in het buitenland

De stap zetten om onze lessen te volgen hoeft niet moeilijk te zijn. Onze onderwijsadviseurs helpen je graag bij het vinden van een passend lesprogramma dat aansluit bij de leerbehoeften van je kind(eren). Hoe ziet het inschrijfproces eruit?

Bij de Wereldschool is instromen het hele jaar mogelijk. Zo kan je kind flexibel en op eigen tempo leren. Meer weten?

Me and my big move

Je kind voorbereiden op vertrek naar het buitenland?

De kans op heimwee verkleinen? Verhuizen naar een ander land heeft veel impact op kinderen. Wil je je kind sociaal-emotioneel voorbereiden op een internationale verhuizing? Het Me and My Big Move – NL editie is het verhuisboek met leuke doe-het-zelf opdrachten die je samen met je kind kunt doen.

Reviews

Ervaringen van onze leerlingen en ouders

Net als andere gezinnen ook aan de slag

Al duizenden gezinnen gingen je voor. Veel leerlingen hebben hun schoolcarrière bij de Wereldschool met succes afgerond. Wacht niet langer en begin juist nú, voor later. Laat het onderwijs over aan de Wereldschool en ervaar de voordelen van erkend Nederlands onderwijs op afstand. Meer informatie? Wij adviseren je graag!

Contact opnemen?

Heb je vragen over Nederlands onderwijs in het buitenland? Wij helpen je graag verder!